Pozwolenie na wytwarzanie odpadów


Pozwolenie na wytwarzanie odpadów

 

Dział tematyczny

Ochrona Środowiska

 

Nazwa pełna

Pozwolenie na wytwarzanie odpadów

 

Podstawa prawna

art. 180a, art. 181 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska

(t.j.Dz. U. 2020 poz. 1219 ze zm.),

 

Wymagane dokumenty:

 

Wniosek o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów, wytwarzanych w związku  z eksploatacją instalacji, o masie powyżej 1 Mg rocznie w przypadku odpadów niebezpiecznych lub masie powyżej 5000 Mg rocznie w przypadku odpadów innych niż niebezpieczne, zawierający dane określone  w art. 184 Prawo ochrony środowiska

 

  1. oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;

1a)  oznaczenie głównego prowadzącego instalację lub określenie zakresu odpowiedzialności poszczególnych prowadzących oznaczone części instalacji za eksploatację instalacji zgodnie  z przepisami ochrony środowiska, w przypadku określonym w art. 183 b;

  2. adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;

  3. informację o tytule prawnym do instalacji;

  4. informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;

  5. ocenę stanu technicznego instalacji;

  6. informację o rodzaju prowadzonej działalności;

  7. opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;

  8. blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;

  9. informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;

  10. wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji - aktualnych i proponowanych -   w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia;

10a) warunki lub parametry charakteryzujące pracę instalacji, określające moment zakończenia rozruchu i moment rozpoczęcia wyłączania instalacji;

  11. proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji oraz wymagań ochrony przeciwpożarowej w przypadku pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego zbieranie lub przetwarzanie odpadów ;

  12. deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie;

  13. deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji;

  14. deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji w przypadku określonym w art. 191a; (tj. w przypadku wniosku składanego przez podmiot podejmujący realizację nowej instalacji);

  15. czas, na jaki wydane ma być pozwolenie (nie dłuższy niż 10 lat).

  16. numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;

  17. wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do wytwarzania, z uwzględnieniem ich podstawowego składu chemicznego i właściwości

  18. określenie ilości odpadów poszczególnych rodzajów przewidzianych do wytwarzania w ciągu roku;

  19. wskazanie sposobów zapobiegania powstawaniu odpadów lub ograniczania ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko;

  20. opis dalszego sposobu gospodarowania odpadami, z uwzględnieniem zbierania, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów;

  21. wskazanie miejsca i sposobu oraz rodzajów magazynowanych odpadów.

 

Uwaga! - Jeżeli wniosek dotyczy instalacji nowo uruchamianych lub w sposób istotny zmienianych, powinien on zawierać informacje o spełnianiu wymogów, o których mowa w art. 143 Prawa ochrony środowiska.

Załączniki:

  • dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania  w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną;
  • streszczenie wniosku w języku niespecjalistycznym;
  • operat przeciwpożarowy spełniający wymagania określone w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
  • postanowienie komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej (uzgodnienie operatu przeciwpożarowego), o którym mowa w art. 42 ust. 4c ustawy  z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, (z wyłączeniem postępowań dotyczących pozwoleń na wytwarzanie odpadów uwzględniających zbieranie lub przetwarzanie odpadów obejmujących wyłącznie odpady niepalne);
  • zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację:

a) za przestępstwa przeciwko środowisku,

b) będącego osobą fizyczną albo wspólnika, prokurenta, członka rady nadzorczej lub członka zarządu prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej za przestępstwa, o których mowa  w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny.

  • oryginał dowodu wniesienia opłaty skarbowej opłaty skarbowej za wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów;
  • oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 r., poz. 646 ze zm.);
  • pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty

Zgodnie z art. 45 ust. 5 ustawy o odpadach we wniosku o udzielenie pozwolenia na wytwarzanie odpadów można uwzględnić wymagania przewidziane dla wniosku na zbieranie lub/i przetwarzanie odpadów.

 

Opłata skarbowa:

  • przelew, przekaz pocztowy (Urząd Miejski w Radomiu ul. Kilińskiego 30; 26-600 Radom Bank Pekao S.A. II O/Radom nr konta: 52 1240 3259 1111 0010 1340 6544)

lub w kasie BS w Iłży w budynku Starostwa Powiatowego w Radomiu pok. nr 023

  •  pozwolenie wydawane w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą:

            2 011,00 zł, lub 506,00 zł w związku z działalnością gospodarczą wykonywaną przez

mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców,

pozostałe pozwolenia       506,00 zł

  • za zbieranie lub/i przetwarzanie odpadów: 616 zł
  • od złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego  odpisu, wypisu lub kopii dla osoby załatwiającej sprawę (z wyłączeniem pełnomocnictwa  udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawca jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej):17 zł
  • opłata skarbowa za zmianę warunków wydanego pozwolenia wynosi 50% stawki podstawowej.

 

Miejsce złożenia wniosku

Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Tadeusza Mazowieckiego 7; 26-600 Radom lub osobiście w kancelarii Starostwa pok. nr 021

 

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa, pokój nr 214, tel. (048) 36-55-801 wew. 224 lub (048) 381 50 56

  • w poniedziałek w godzinach od 800 do 1600
  • od wtorku do czwartku w godzinach od 730 do 1530
  • w piątek w godzinach 700 do 1500

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa

 

Termin odpowiedzi

Do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku,

Do 2 miesięcy w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych.

W przypadku stwierdzenia konieczności uzupełnienia wniosku termin rozpatrzenia wniosku biegnie od  dnia wpływu uzupełnionego wniosku.

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu ul. Żeromskiego 53 za pośrednictwem Starosty Radomskiego

KLAUZULA INFORMACYJNA

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Radomiu reprezentowane przez Starostę Radomskiego, z siedzibą przy ul. Tadeusza Mazowieckiego 7 w Radomiu, tel. (48) 36-55-801, adres e-mail: powiat@radompowiat.pl
  2. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych: Starostwo Powiatowe w Radomiu, ul. T. Mazowieckiego 7, pok. 124tel. (48) 36-55-801  wew. 181;  (48) 340-40-64  wew.181; e-mail: bkubik@spradom.eu
  3. Zbierane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art.6 ust.1 lit. c i e zgodnie   z  ogólnym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) w celu realizacji przez Starostwo Powiatowe w Radomiu obowiązków wynikających z przepisów ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j Dz. U. z 2020 r. poz. 920) i ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1219).
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być tylko instytucje uprawnione na podstawie przepisów prawa lub podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych na podstawie umowy.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane nie dłużej, niż wynika to z przepisów prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną (okres archiwizacji - ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach).
  6. Podanie danych osobowych jest niezbędne do prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Radomiu a ich niepodanie uniemożliwi rozpoznanie wniosku.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od Administratora: dostępu do treści swoich danych, możliwość ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia  i wniesienia sprzeciwu (o ile nie spowoduje to ograniczenia lub uniemożliwienia realizacji ustawowych zadań Urzędu).
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
  9. Pani/Pana dane osobowe nie są i nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 RODO.

 

Informacja wytworzona przez:
Tomasz Mąkosa
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807
, w dniu:  14‑10‑2013 09:35:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Tomasz Mąkosa
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807
, w dniu:  14‑10‑2013 09:35:00
Data ostatniej aktualizacji:
29‑11‑2021 09:35:29
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie