Wydanie wtórnika prawa jazdy lub pozwolenia do kierowania tramwajem


Starostwo Powiatowe w Radomiu

Wydanie wtórnika prawa jazdy z powodu utraty/zniszczenia

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. z 2020r. poz. 1268 z późn. zm).
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 231 z późn. zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 20 maja 2016 r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r., poz. 702 z późn. zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 czerwca 2019 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz. U. z 2019 r. poz. 1206 z późn. zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami ( Dz.U. z 2013 r. poz. 83)
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 grudnia 2019r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U. z 2019r., poz. 2546 ).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 poz. 256 z późn. zm.).

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wymianę prawa jazdy
  • kolorową fotografię o wymiarach 35 × 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonanie nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej
    oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.); osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny – w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej; dopuszcza się załączanie zdjęcia wykonanego techniką cyfrową zapisanego na zewnętrznym nośniku danych;
  • kserokopia posiadanego prawa jazdy (w przypadku zniszczenia)
  • oświadczenie o utracie prawa (art. 233kk)
  • dokument tożsamości (do wglądu).
  • opłata za wydanie wtórnika prawa jazdy: 100,00 zł.

Opłaty:

  • wydanie wtórnika prawa jazdy: 100,00 zł.
  • Bank Millennium S.A. 55 1160 2202 0000 0005 7045 5747

Istnieje możliwość dokonania opłaty za prawo jazdy kartą płatniczą – przy stanowiskach obsługi.
 

Miejsce załatwienia sprawy: Pokój Nr 37- stanowiska (1- 3) Starostwa Powiatowego w Radomiu,
tel. 48 36-55-801 wew. 164   lub 48 38-15-091.

  • w poniedziałek w godzinach od 800 do 1530
  • od wtorku do czwartku w godzinach od 730 do 1500
  • w piątek w godzinach od 700 do 1430

 

Filia Wydziału Komunikacji w Pionkach

      26-670 Pionki ul. Kozienicka 34

      tel. 535 125 969

e-mail: komunikacja.pionki@radompowiat.pl.

Godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek – piątek 700- 1430


Filia Wydziału Komunikacji w Iłży

      27-100 Iłża, ul. Garbarska 5,
      tel. 533 864 998

      e-mail: komunikacja.ilza@radompowiat.pl.

    Godziny obsługi interesantów:

  • poniedziałek  800- 1530
  • wtorek - czwartek  730 - 1500
  • piątek w godzinach  700 - 1430



Jednostka odpowiedzialna Wydział Komunikacji

Termin odpowiedzi

 Do 30 dni od daty złożenia wniosku o wydanie prawa jazdy. 

Prawa jazdy produkowane są w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych w Warszawie - czas oczekiwania na zamówione prawo jazdy wynosi około dwóch tygodni.

O tym, że prawo jazdy jest do odbioru powiadomimy SMS-em lub e-mailem, który został podany we wniosku. Istnieje możliwość sprawdzenia, czy dokument jest do odbioru wchodząc na stronę infocar.pl.

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu
za pośrednictwem Starosty Radomskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stron

 

 

Uwagi

 

Osoba posiadająca prawo jazdy lub pozwolenie na kierowanie tramwajem jest obowiązana zawiadomić starostę o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych, w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tego zdarzenia.

Dokument prawa jazdy jest wydawany przez starostę na wniosek osoby zainteresowanej, za opłatą oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej.

Prawo jazdy otrzymuje osoba, która przebywa na terytorium  Rzeczypospolitej Polskiej przez co najmniej 185 dni w każdym roku kalendarzowym ze względu na swoje więzi osobiste lub zawodowe albo przedstawi zaświadczenie, że studiuje od co najmniej sześciu miesięcy.

Kierujący może posiadać tylko jedno ważne krajowe prawo jazdy.

Alternatywny tekst z opisem obrazu.

Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
97KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Oświadczenie pod odpowiedzialnością karną

11‑02‑2021 10:52:25
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Klauzula informacyjna (RODO)

02‑05‑2019 10:25:37
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Alicja Dąbrowska
email: adabrowska@spradom.eu
, w dniu:  18‑09‑2013 13:19:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Tomasz Mąkosa
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807
, w dniu:  18‑09‑2013 13:19:00
Data ostatniej aktualizacji:
03‑10‑2023 13:27:19
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie