Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych


Wniosek o wpis do Ewidencji Stowarzyszeń Zwykłych

Krok po kroku:

  1. Należy sporządzić dokumenty wymagane do założenia stowarzyszenia zwykłego (Wymagane dokumenty). Gotowe formularze wniosków (wersja edytowalna) zamieszczone są na stronie (Druki do pobrania). 
  2. Należy złożyć dokumenty w oryginałach w Starostwie Powiatowym w Radomiu - kancelaria pok. nr 021 (parter), przesłać je drogą pocztową lub poprzez platformę ePUAP.
  3. Organ nadzoru w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku: dokonuje wpisu stowarzyszenia do ewidencji lub wzywa do uzupełnienia braków we wniosku.
  4. Po wpisaniu stowarzyszenia zwykłego do ewidencji organ nadzorujący niezwłocznie informuje o wpisie. Dodatkowo istnieje możliwość wystąpienia do organu nadzorującego o wydanie zaświadczenia potwierdzającego wpis stowarzyszenia do ewidencji stowarzyszeń zwykłych.

Wymagane Dokumenty:

  1. Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych (oryginał) - zawierający dane - imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer PESEL: przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/członków Zarządu/członków Komisji Rewizyjnej (w zależności od typu regulacji zawartych w Regulaminie) oraz adres siedziby stowarzyszenia zwykłego.
  2. Regulamin stowarzyszenia (oryginał), określający jego nazwę, cel/e, teren i środki działania, siedzibę, zasady dokonywania zmian regulaminu działalności, sposób nabycia i utraty członkostwa, sposób rozwiązania stowarzyszenia oraz w zależności od  typu regulacji wybranych przez założycieli - zapisy stanowiące o:
  1. przedstawicielu reprezentującym stowarzyszenie;
  2. zarządzie stowarzyszenia (tryb jego wyboru i uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności jego uchwał, sposób reprezentowania stowarzyszenia i zaciągania zobowiązań majątkowych);
  3. zarządzie i komisji rewizyjnej (tryb wyboru i uzupełniania składu, kompetencje, warunki ważności uchwał Zarządu, sposób reprezentowania stowarzyszenia i zaciągania zobowiązań majątkowych).
  1. Lista wszystkich członków założycieli jednak niemniej niż trzech - zawierająca imiona i nazwiska, daty i miejsca urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli (oryginał).
  2. Protokół z zebrania założycielskiego zawierający uchwały:
  1. o utworzeniu stowarzyszenia;
  2. o wyborze przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie/zarządu/komisji rewizyjnej (w zależności od typu regulacji zawartych w Regulaminie);
  3. o uchwaleniu regulaminu stowarzyszenia;
  4. o wyznaczeniu adresu siedziby stowarzyszenia.

Dokumenty wymienione w pkt 1, 2 podpisuje przedstawiciel reprezentujący stowarzyszenie lub wszyscy członkowie Zarządu.

Dokument wymieniony w pkt 4 podpisuje przewodniczący zebrania założycielskiego.

Opłaty:

Brak.

Miejsce złożenia dokumentów:

Starostwo Powiatowe w Radomiu, kancelaria - pok. nr 021 (parter) lub na platformie ePUAP.

Miejsce odbioru dokumentów:

Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych, pok. nr 232A (II piętro).

Komórka odpowiedzialna:

 Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych

Termin odpowiedzi:

  1. 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych,
  2. jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

Dane kontaktowe:

✉ Starostwo Powiatowe w Radomiu

      Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych

      ul. Tadeusza Mazowieckiego 7

      26-600 Radom

☎ 48 36 55 801, wew. 180, 184, 185.

e-mail: powiat@radompowiat.pl

 

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2261),
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 735),
  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji  z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz. U. z 2016 r., poz. 644).

Druki do pobrania:

  1. wniosek o wpis stowarzyszenia do Ewidencji Stowarzyszeń Zwykłych, prowadzonej przez Starostę Radomskiego - Przedstawiciel,
  2. wniosek o wpis stowarzyszenia do Ewidencji Stowarzyszeń Zwykłych, prowadzonej przez Starostę Radomskiego - Zarząd,
  3. wniosek o wpis stowarzyszenia do Ewidencji Stowarzyszeń Zwykłych, prowadzonej przez Starostę Radomskiego - Zarząd i Komisja Rewizyjna.

 

Informacja wytworzona przez:
Tomasz Mąkosa
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807
, w dniu:  07‑02‑2017 11:29:21
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Tomasz Mąkosa
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807
, w dniu:  07‑02‑2017 11:29:21
Data ostatniej aktualizacji:
04‑04‑2022 09:55:34
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie