REJESTR INSTYTUCJI KULTURY PROWADZONY PRZEZ POWIAT RADOMSKI
Prowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189)
REJESTR INSTYTUCJI KULTURY PROWADZONY PRZEZ POWIAT RADOMSKI
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Nr wpisu do rejestru | Data wpisu do rejestru oraz daty kolejnych wpisów | Pełna nazwa instytucji kultury wynikająca ze statutu | Skrócona nazwa instytucji kultury | Siedziba i adres instytucji kultury | Oznaczenie organizatora instytucji kultury | Oznaczenie podmiotu, z którym organizator wspólnie prowadzi instytucję kultury | Akt o utworzeniu instytucji kultury | Akt o nadaniu statutu instytucji kultury |
1
| 04.01. | Powiatowy Instytut Kultury |
........... | 27-100 Iłża, ul. Maksymiliana Jakubowskiego 5, | Powiat Radomski |
--------- | Uchwała Nr 261/XXIV/2020 Rady Powiatu w Radomiu z dnia 27.11.2020 r. | Uchwała Nr 261/XXIV/2020 Rady Powiatu w Radomiu z dnia 27.11.2020 r. |
|
|
|
|
|
|
| ||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Powiat Radomski, prowadzony jest na podstawie art. 14 ust.1 ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu
i prowadzeniu działalności kulturalnej (j.t. Dz.U. z 2012r. poz. 406), zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012r.
w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz.U. z 2012r. poz. 189)
I. Sposób prowadzenia rejestru instytucji kultury dla której organizatorem jest Powiat Radomski.
1. Rejestr instytucji kultury jest prowadzony w postaci elektronicznej
2. Rejestr obejmuje następujące dane i informacje
a) nr wpisu do rejestru
b) datę wpisu do rejestru oraz daty kolejnych wpisów,
c) pełną nazwę instytucji kultury wynikającą ze statutu,
d) skróconą nazwę instytucji kultury, jeżeli jej używanie przewiduje statut,
e) siedzibę i adres instytucji kultury,
f) oznaczenie organizatora instytucji kultury,
g) oznaczenie podmiotu, z którym organizator wspólnie prowadzi instytucje kultury,
h) akt o utworzeniu instytucji kultury,
i) akt o nadaniu statutu instytucji kultury.
3. Niezależnie od prowadzonego rejestru, dla każdej instytucji kultury zakłada się i prowadzi oddzielnie elektroniczną księgę rejestrową.
4. Zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się z urzędu albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
5. Wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze składa się w postaci papierowej, w jednym egzemplarzu, albo w postaci elektronicznej.
6. Do wniosku dołącza się dokumenty stanowiące podstawę dokonania zmiany wpisu w rejestrze.
II. Sposób udostępniania danych zawartych w rejestrze instytucji kultury, dla których organizatorem jest Powiat Radomski.
1. Dane zawarte w rejestrze instytucji kultury udostępnia się przez:
a) otwarty dostęp do zawartości rejestru – jest bezpłatny i odbywa się przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej
b) wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej. Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny ( odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej) lub skrócony ( odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze).
2. Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie (wzór wniosku w załączeniu); szczegółowa procedura w zakładce (Starostwo Powiatowe > Wykaz rejestrów i ewidencji >Wydział Promocji i Rozwoju)
3. Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru lub księgi rejestrowej następuje w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
4. Wydanie odpisu z rejestru instytucji kultury podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)
5. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty (chwila złożenia wniosku o wydanie odpisu). Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej.
6. Składający wniosek może uiścić opłatę bezpośrednio w kasie Urzędu Miejskiego
w Radomiu, ul. Jana Kilińskiego 30, 26-600 Radom, pok.335 lub bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miejskiego w Radomiu: PEKAO S.A. II O/Radom 52 1240 3259 1111 0010 1340 6544.
7. Akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury można przeglądać w Wydziale Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Radomiu, ul. T. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom, pok. 106 w godzinach urzędowania tj. poniedziałek od godz. 8.00–16.00, wtorek - piątek od godz.7.30 do 15.30.
Załączniki (do pobrania na dole strony):
- Rejestr instytucji kultury
- Księgi rejestrowe instytucji kultury
- Wniosek o dokonanie zmian wpisu w rejestrze instytucji kultury
- Wniosek o wydanie odpisu z rejestru instytucji kultury
- Odpis pełny – wzór
- Odpis skrócony - wzór
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 31‑12‑2020 11:57:34
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 31‑12‑2020 11:57:34
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|