Rejestracja pojazdu zabytkowego
Rejestracja pojazdu zabytkowego
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu.
- Dowód własności pojazdu (dowodem własności jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: umowa sprzedaży, umowa zmiany, umowa darowizny, umowa o dział spadku, umowa o zniesienie współwłasności, faktura potwierdzająca nabycie pojazdu, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia).
- Dowód rejestracyjny pojazdu, jeżeli pojazd był zarejestrowany. W przypadku pojazdu zabytkowego, zamiast dowodu rejestracyjnego, dopuszcza się przedstawienie oświadczenia właściciela pojazdu, złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że nie posiada dowodu rejestracyjnego.
- Tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był zarejestrowany.
- Dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa nie będącego państwem członkowskim Unii Europejskiej.
- Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju albo dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy
na terytorium kraju albo zaświadczenie stwierdzające zwolnienie od akcyzy, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, jeżeli samochód osobowy, pojazd rodzaju „samochodowy inny”, podrodzaj „czterokołowiec” (kategoria homologacyjna L7e) lub podrodzaj „czterokołowiec lekki” (kategoria homologacyjna L6e), samochód ciężarowy (kategoria homologacyjna N1), podrodzaj „furgon”, „furgon/podest”, „ciężarowo-osobowy”, „terenowy”,„wielozadaniowy” lub „van” lub samochód specjalny (kategoria homologacyjna M1 i N1), został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy. - Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie - jeżeli pojazd jest już zarejestrowany w Polsce.
- Tłumaczenia na język polski, dokumentów sporządzonych w języku obcym, dokonane przez tłumacza przysięgłego lub właściwego konsula.
- Uwierzytelniona kopia decyzji w sprawie wpisania pojazdu, jako dobra kultury, do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w centralnej ewidencji dóbr kultury lub dokument potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów,
- Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu co do zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi.
- Protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego.
W przypadku rejestracji pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli.
Jeżeli w sprawie ustanowiono pełnomocnika (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty
Opłata rejestrację pojazdu zabytkowego:
- samochodu – 180,00 zł
- motocykla – 130,00 zł
- motoroweru - 120,00 zł
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Radomiu, gotówką w kasie, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi.
Bank Millennium S.A. 55 1160 2202 0000 0005 7045 5747
17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisulub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy właściwego Urzędu, w kasie Starostwa Powiatowego w Radomiu, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi.
Numer rachunku bankowego na który należy uiścić opłatę skarbową:
- Dla interesantów obsługiwanych przez Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom:
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków
Bank PEKAO SA II O/RADOM
- Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach:
56 9141 0005 0000 0231 2000 0910
Urząd Miasta Pionki
Bank Spółdzielczy w Pionkach
- Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży:
61 9129 0001 0000 0000 0824 0005
Urząd Miejski w Iłży
Bank Spółdzielczy w Iłży
Miejsce składania dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom pokój nr 14
tel. 48 381 50 92
Godziny obsługi interesantów:
- poniedziałek 800 - 1530
- wtorek do czwartek 730 - 1500
- piątek w godzinach 700 - 1430
Dla mieszkańców miasta i gminy Pionki:
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach ul. Kozienicka 34, 26-670 Pionki
tel. 535 125 969
Godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek – piątek 700- 1430
Dla mieszkańców miasta i gminy Iłża:
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży ul. Garbarska 5, 27-100 Iłża,
tel. 533 864 998
Godziny obsługi interesantów:
- poniedziałek 800- 1530
- wtorek - czwartek 730 - 1500
- piątek w godzinach 700 - 1430
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dla motoroweru zgłoszonego do rejestracji jako pojazd zabytkowy mogą być stosowane tablice motorowerowe albo tablice motocyklowe zabytkowe, jeżeli motorower posiada odpowiadające tym tablicom miejsce konstrukcyjnie przeznaczone do ich umieszczenia.
W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Ustawa z dnia 20 stycznia 2005r.o Recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1849).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego
i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz.U. z 2022 r. poz. 1848). - Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych
oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U. z 2021r. poz. 100 ze zm.). - Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów
i Kierowców (Dz.U. z 2022 r. poz. 1857).
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 12‑09‑2022 10:18:57
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 12‑09‑2022 10:18:57
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|