Wymiana tablic rejestracyjnych / wtórnik tablic (y) rejestracyjnej (ych)
Wymiana tablic rejestracyjnych / wtórnik tablic (y) rejestracyjnej (ych)
Wymiany / wtórnika tablic rejestracyjnych dokonuje się ze względu na zagubienie, kradzież lub zniszczenie.
Wymagane dokumenty
W przypadku wymiany tablic rejestracyjnych:
- Wypełniony odpowiedni wniosek.
- Dowód rejestracyjny.
- Polisa OC.
- Tablice rejestracyjne (zniszczone).
- Zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych (w przypadku kradzieży).
- Oświadczenie właściciela o utracie tablic/y (w przypadku zagubienia/ kradzieży).
W przypadku wymiany tablic rejestracyjnych pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy
ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo od pozostałych współwłaścicieli.
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (w przypadku zniszczenia i kradzieży tablic).
Opłaty
- samochód - 166,50 zł
- motocykl – 126,50 zł
- motorower - 116,50 zł
- przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy - 126,50 zł
W przypadku wtórnika tablicy rejestracyjnej:
- Wypełniony wniosek o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej.
- Oświadczenie właściciela o utracie tablic/y.
- Polisa OC.
Opłaty
- samochód - 1 szt. - 52,50 zł. 2 szt. - 92,50 zł.
- motocykl – 52,50 zł
- motorower – 42,50 zł
- przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy – 52,50 zł
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Radomiu, gotówką w kasie, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi.
Bank Millennium S.A. 55 1160 2202 0000 0005 7045 5747
17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu,
wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy właściwego Urzędu, w kasie Starostwa Powiatowego w Radomiu, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi.
Numer rachunku bankowego na który należy uiścić opłatę skarbową:
- Dla interesantów obsługiwanych przez Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom:
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków
Bank PEKAO SA II O/RADOM
- Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach:
56 9141 0005 0000 0231 2000 0910
Urząd Miasta Pionki
Bank Spółdzielczy w Pionkach
- Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży:
61 9129 0001 0000 0000 0824 0005
Urząd Miejski w Iłży
Bank Spółdzielczy w Iłży
Miejsce składania dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom pokój nr 9
tel. 48 38 15 094
Godziny obsługi interesantów:
- poniedziałek 800 - 1530
- wtorek do czwartek 730 - 1500
- piątek w godzinach 700 - 1430
Dla mieszkańców miasta i gminy Pionki:
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach ul. Kozienicka 34, 26-670 Pionki
tel. 535 125 969
Godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek – piątek 700- 1430
Dla mieszkańców miasta i gminy Iłża:
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży ul. Garbarska 5, 27-100 Iłża,
tel. 533 864 998
Godziny obsługi interesantów:
- poniedziałek 800- 1530
- wtorek - czwartek 730 - 1500
- piątek w godzinach 700 - 1430
W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1849).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego
i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz.U. z 2022 r. poz. 1848). - Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych
oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U. z 2021r. poz. 100 ze zm.). - Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów
i Kierowców (Dz.U. z 2022 r. poz. 1857).
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 12‑09‑2022 11:20:52
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 12‑09‑2022 11:20:52
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|