Ochrona konsumentów
Ochrona konsumentów
Nazwa pełna
Ochrona konsumentów
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów,
- Kodeks cywilny,
- Kodeks postępowania cywilnego,
- Kodeks wykroczeń,
- inne przepisy szczególne.
Wymagane dokumenty
Wszystkie dokumenty związane ze skargą Konsumenta.
Wniosek /skarga/ składane na piśmie powinny zawierać na końcu pisma deklarację o treści:
W związku ze sprawą skierowaną do Rzecznika Konsumentów w dniu jw. - na podstawie art. 6 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODOJ oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., póz. 1000), w sposób dobrowolny i świadomy, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w systemach informatycznych, kartotekach, skorowidzach, księgach, wykazach i innych zbiorach rzecznika konsumentów w celu podjęcia działań i interwencji przez rzecznika w podmiotach, których sprawa dotyczy. Jednocześnie oświadczam, iż zapoznałem/zapoznałam się z treścią klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych.
Brak oświadczenia w/w treści może stanowić podstawę wstrzymania działań rzecznika w danej sprawie.
Radom, dnia....................... podpis zgłaszającego.................................................
Brak oświadczenia ww. treści może stanowić podstawę wstrzymania działań rzecznika w danej sprawie.
Opłaty
Konsument nie ponosi opłat z tytułu pomocy udzielanej przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów; nie wnosi także opłat z tytułu składanych dokumentów i załączników
Miejsce załatwienia sprawy
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Radom ul. Tadusza Mazowieckiego 7 pok. 232
tel. 48 38-15-097 lub 48 38-15-098
e-mail: konsument@spradom.eu lub spotera@spradom.eu
Jednostka odpowiedzialna
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Termin odpowiedzi
Indywidualny, zależny od rodzaju sprawy; Rzecznik nie działa w trybie przepisów KPA.
Tryb odwoławczy
Nie ma
Uwagi
Porady wyłącznie dla konsumentów - mieszkańców Powiatu Radomskiego
Definicja Konsumenta - art. 221 Kodeksu cywilnego: Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarcza i zawodową.
Porady udzielane są w pokoju 232 Radom ul. Tadeusza Mazowieckiego 7;
telefonicznie pod numerem tel. 48 38-15-097 lub 48 38-15-098
lub drogą elektroniczną: konsument@spradom.eu lub spotera@spradom.eu