Rejestracja pojazdów - informacje podstawowe
UWAGA!!!!!!
OD DNIA 01.01.2024r. ZNIKA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA NABYCIA POJAZDU BEZ JEGO REJESTRACJI !!!!
Od dnia l stycznia 2024 r. właściciel pojazdu będzie obowiązany do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 30 dni od dnia:
- nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu
sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii
Europejskiej, - sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa
członkowskiego Unii Europejskiej. - w przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku termin, będzie biegł od dnia
prawomocnego orzeczenia sadu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu
poświadczenia dziedziczenia.
W przypadku, gdy właścicielem pojazdu będzie przedsiębiorca prowadzący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, będzie obowiązany do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 90 dni.
Rejestracja Pojazdów – informacje podstawowe
- Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
- nabyciu lub zbyciu pojazdu;
- zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
- Właściciel pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej i nie będącego pojazdem nowym,
jest obowiązany zarejestrować pojazd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w terminie 60 dni od dnia jego sprowadzenia. - W przypadku niedopełnienia obowiązku rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy, zawiadomienia
o zbyciu/nabyciu pojazdu zarejestrowanego na terenie RP właściciel pojazdu podlega karze w wysokości od 200 zł do 1.000 zł. Kary nakładane są w drodze decyzji administracyjnej, od której przysługuje prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu. - W przypadku rejestracji pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli. Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
- W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu). Sprawy związane z rejestracją pojazdu w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
- W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec nie posiadający stałego pobytu na terenie RP,
firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są:- dokument tożsamości cudzoziemca: paszport oraz wiza pobytowa i potwierdzenie czasowego pobytu lub karta czasowego pobytu lub potwierdzenie czasowego zameldowania cudzoziemca (do wglądu) –osoba fizyczna;
- zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) – firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi – umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).
Kontakt e-mail: powiat@radompowiat.pl
Dyrektor Wydziału Komunikacji: Piotr Kucharczyk tel.: 48 365-58-01 wew. 170
Kierownik referatu: Mariusz Sionek tel.: 48 365-58-01 wew. 163
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 12‑09‑2022 09:03:04
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 12‑09‑2022 09:03:04
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|