Rejestracja pojazdu fabrycznie nowego zakupionego w kraju
Rejestracja pojazdu fabrycznie nowego zakupionego w kraju
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu.
- Dowód własności pojazdu (dowodem własności jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: umowa sprzedaży, umowa zmiany, umowa darowizny, umowa o dział spadku, umowa o zniesienie współwłasności, faktura potwierdzająca nabycie pojazdu, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia).
- Świadectwo zgodności WE albo świadectwo zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu
albo świadectwo dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu – jeżeli są wymagane - Oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów (oświadczenie może być złożone na fakturze) – dotyczy pojazdów kategorii M1 lub N1 oraz motorowerów trójkołowych kategorii L2e.
- Dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy.
- Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju albo dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy na terytorium kraju albo zaświadczenie stwierdzające zwolnienie od akcyzy, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym,
jeżeli samochód osobowy, pojazd rodzaju „samochodowy inny”, podrodzaj „czterokołowiec” (kategoria homologacyjna L7e) lub podrodzaj „czterokołowiec lekki” (kategoria homologacyjna L6e), samochód ciężarowy (kategoria homologacyjna N1), podrodzaj „furgon”, „furgon/podest”, „ciężarowo-osobowy”, „terenowy”,„wielozadaniowy”
lub „van” lub samochód specjalny (kategoria homologacyjna M1 i N1), został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy. - W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu). Sprawy związane z rejestracją pojazdu w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
- W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec nie posiadający stałego pobytu na terenie RP, firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są:
- dokument tożsamości cudzoziemca: paszport oraz wiza pobytowa i potwierdzenie czasowego pobytu lub karta czasowego pobytu lub potwierdzenie czasowego zameldowania cudzoziemca (do wglądu) – osoba fizyczna;
- zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) – firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi – umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).
W przypadku rejestracji pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli.
Jeżeli w sprawie ustanowiono pełnomocnika (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Powyższe informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.
Opłaty.
- samochód (tablice zwyczajne) - 160,00 zł
- samochód (tablice indywidualne) – 1080,00 zł
- motocykl (tablica zwyczajna) – 120,00 zł
- motocykl (tablica indywidualna) - 580,00 zł
- motorower - 110,00 zł
- przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy - 120,00 zł
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Radomiu, gotówką w kasie, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi.
Bank Millennium S.A. 55 1160 2202 0000 0005 7045 5747
Jeżeli w sprawie ustanowiono pełnomocnika (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy właściwego Urzędu, w kasie Starostwa Powiatowego
w Radomiu, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi.
Numer rachunku bankowego na który należy uiścić opłatę skarbową:
- Dla interesantów obsługiwanych przez Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom:
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków
Bank PEKAO SA II O/RADOM
- Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach:
56 9141 0005 0000 0231 2000 0910
Urząd Miasta Pionki
Bank Spółdzielczy w Pionkach
- Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży:
61 9129 0001 0000 0000 0824 0005
Urząd Miejski w Iłży
Bank Spółdzielczy w Iłży
Miejsce składania dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom pokój nr 14
tel. (48) 381 50 92
Godziny obsługi interesantów:
- poniedziałek 800 - 1530
- wtorek do czwartek 730 - 1500
- piątek w godzinach 700 - 1430
Dla mieszkańców miasta i gminy Pionki:
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach ul. Kozienicka 34, 26-670 Pionki
tel. 535 125 969
Godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek – piątek 700- 1430
Dla mieszkańców miasta i gminy Iłża:
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży ul. Garbarska 5, 27-100 Iłża,
tel. 533 864 998
Godziny obsługi interesantów:
- poniedziałek 800- 1530
- wtorek - czwartek 730 - 1500
- piątek w godzinach 700 - 1430
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Ustawa z dnia 20 stycznia 2005r.o Recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1849).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego
i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz.U. z 2022 r. poz. 1848). - Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych
oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U. z 2021r. poz. 100 ze zm.). - Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów
i Kierowców (Dz.U. z 2022 r. poz. 1857).
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 18‑09‑2013 12:03:00
email: administrator@spradom.eu , w dniu: 18‑09‑2013 12:03:00
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|