Wymiana dowodu rejestracyjnego
Wymiana dowodu rejestracyjnego
Wymiany dowodu rejestracyjnego dokonuje się ze względu na:
- Brak miejsca na wpisy kolejnego badania technicznego.
- Zmiany miejsca zamieszkania nie powodującej zmiany miejscowej Urzędu.
- Zmiany parametrów technicznych, konstrukcyjnych, nazwiska itp.
UWAGA:
Gdy w dowodzie rejestracyjnym nie ma już miejsca na kolejną pieczątkę z przeglądu, to nie ma obowiązku wymiany dowodu rejestracyjnego. Podczas przeglądu diagnosta wpisze do Centralnej Ewidencji Pojazdów termin nowego badania i dodatkowo wyda zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym. To zaświadczenie zastępuje pieczątkę w dowodzie rejestracyjnym (w przypadku, gdy nie ma już miejsca na jej umieszczenie).
Właściciel pojazdu może wymienić dowód rejestracyjny z powodu braku miejsca na pieczątki po złożeniu wniosku o wymianę dowodu rejestracyjnego.
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego.
- Dowód rejestracyjny pojazdu.
- Badanie techniczne (jeśli w dowodzie rejestracyjnym upłynął termin badania).
- Polisa OC.
W przypadku wymiany dowodu rejestracyjnego pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy
ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo lub oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Jeżeli w sprawie ustanowiono pełnomocnika (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
- Jeżeli w dowodzie rejestracyjnym pojazdu upłynął termin następnego badania technicznego organ rejestrujący przyjmuje i unieważnia dotychczasowy dowód rejestracyjny i zamawia spersonalizowany dowód rejestracyjny.
- Jeżeli w dowodzie rejestracyjnym nie upłynął termin następnego badania technicznego organ rejestrujący zwraca dotychczasowy dowód rejestracyjny właścicielowi pojazdu do czasu wydania nowego dowodu rejestracyjnego i zamawia spersonalizowany dowód rejestracyjny.
W przypadku 1 i 2 organ rejestrujący na wniosek właściciela wydaje pozwolenie czasowe na okres do wydania dowodu rejestracyjnego jednak nie dłuższy niż 30 dni.
Opłaty:
- 72,50 zł - opłata za wydanie dowodu rejestracyjnego oraz pozwolenia czasowego.
- 54,00 zł - opłata za wydanie dowodu rejestracyjnego.
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Radomiu bądź gotówką w kasie Starostwa Powiatowego w Radomiu
Bank Millennium S.A. 55 1160 2202 0000 0005 7045 5747
17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu,
wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy właściwego Urzędu lub w kasie Starostwa Powiatowego w Radomiu
Numer rachunku bankowego na który należy uiścić opłatę skarbową:
- Dla interesantów obsługiwanych przez Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom:
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków
Bank PEKAO SA II O/RADOM
- Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach:
56 9141 0005 0000 0231 2000 0910
Urząd Miasta Pionki
Bank Spółdzielczy w Pionkach
- Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży:
61 9129 0001 0000 0000 0824 0005
Urząd Miejski w Iłży
Bank Spółdzielczy w Iłży
Miejsce składania dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom pokój nr 9
tel. 48 38 15 094
Godziny obsługi interesantów:
- poniedziałek 800 - 1530
- wtorek do czwartek 730 - 1500
- piątek w godzinach 700 - 1430
Dla mieszkańców miasta i gminy Pionki:
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach ul. Kozienicka 34, 26-670 Pionki
tel. 535 125 969
Godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek – piątek 700- 1430
Dla mieszkańców miasta i gminy Iłża:
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży ul. Garbarska 5, 27-100 Iłża,
tel. 533 864 998
Godziny obsługi interesantów:
- poniedziałek 800- 1530
- wtorek - czwartek 730 - 1500
- piątek w godzinach 700 - 1430
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1849).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego
i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz.U. z 2022 r. poz. 1848). - Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych
oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U. z 2021r. poz. 100 ze zm.). - Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów
i Kierowców (Dz.U. z 2022 r. poz. 1857).
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 12‑09‑2022 11:09:28
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 12‑09‑2022 11:09:28
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|