Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu/przywrócenie pojazdu do ruchu
Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.
- Dowód rejestracyjny pojazdu.
- Tablice rejestracyjne.
W przypadku czasowego wycofania z ruchu pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli.
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty
- 80 zł - wydanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu na okres 2 miesięcy.
- W przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące, ale nie dłuższy niż okres dopuszczalnego czasowego wycofania z ruchu (48 miesięcy), opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc o:
- 4,00 zł - od 3 do 12 miesięcy
- 2,00 zł - od 13 do 24 miesięcy
- 0,25 zł - od 25 do 48 miesięcy
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Radomiu, gotówką w kasie, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi.
Bank Millennium S.A. 55 1160 2202 0000 0005 7045 5747
17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu,
wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy właściwego Urzędu, w kasie Starostwa Powiatowego w Radomiu, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi.
Numer rachunku bankowego na który należy uiścić opłatę skarbową:
- Dla interesantów obsługiwanych przez Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom:
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków
Bank PEKAO SA II O/RADOM
- Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach:
56 9141 0005 0000 0231 2000 0910
Urząd Miasta Pionki
Bank Spółdzielczy w Pionkach
- Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży:
61 9129 0001 0000 0000 0824 0005
Urząd Miejski w Iłży
Bank Spółdzielczy w Iłży
Miejsce składania dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom pokój nr 9
tel. 48 38 15 094
Godziny obsługi interesantów:
- poniedziałek 800 - 1530
- wtorek do czwartek 730 - 1500
- piątek w godzinach 700 - 1430
Dla mieszkańców miasta i gminy Pionki:
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach ul. Kozienicka 34, 26-670 Pionki
tel. 535 125 969
Godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek – piątek 700- 1430
Dla mieszkańców miasta i gminy Iłża:
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży ul. Garbarska 5, 27-100 Iłża,
tel. 533 864 998
Godziny obsługi interesantów:
- poniedziałek 800- 1530
- wtorek - czwartek 730 - 1500
- piątek w godzinach 700 - 1430
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
Pojazd podlega czasowemu wycofaniu z ruchu przez organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu.
Czasowemu wycofaniu podlegają zarejestrowane:
- samochody ciężarowe i przyczepy/naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t;
- ciągniki samochodowe;
- pojazdy specjalne o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t;
- autobusy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t.
Pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.
Po upływie okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu organ rejestrujący na pisemny wniosek właściciela pojazdu oraz po dołączeniu decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu zwraca właścicielowi pojazdu dowód rejestracyjny oraz tablice rejestracyjne.
W przypadku gdy w okresie czasowego wycofania pojazdu z ruchu upłynął termin badania technicznego pojazdu wyznaczony w dowodzie rejestracyjnym, właściciel pojazdu jest obowiązany przedstawić zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu.
Organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów są obowiązane do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1849).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu (Dz.U. z 2004r nr 285 poz. 2856 ze zm).
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 12‑09‑2022 12:32:08
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 12‑09‑2022 12:32:08
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|