Ochrona konsumentów


Ochrona konsumentów

11‑01‑2021 11:04:43
Dział tematyczny

Ochrona konsumentów

Nazwa pełna
Ochrona konsumentów

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów,
  • Kodeks cywilny,
  • Kodeks postępowania cywilnego,
  • Kodeks wykroczeń,
  • inne przepisy szczególne.


Wymagane dokumenty

Wszystkie dokumenty związane ze skargą Konsumenta.
Wniosek /skarga/ składane na piśmie powinny zawierać na końcu pisma deklarację o treści:

W związku ze sprawą skierowaną do Rzecznika Konsumentów w dniu jw. - na podstawie art. 6 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODOJ oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., póz. 1000), w sposób dobrowolny i świadomy, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w systemach informatycznych, kartotekach, skorowidzach, księgach, wykazach i innych zbiorach rzecznika konsumentów w celu podjęcia działań i interwencji przez rzecznika w podmiotach, których sprawa dotyczy. Jednocześnie oświadczam, iż zapoznałem/zapoznałam się z treścią klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych.

Brak oświadczenia w/w treści może stanowić podstawę wstrzymania działań rzecznika w danej sprawie.



Radom, dnia....................... podpis zgłaszającego.................................................

Brak oświadczenia ww. treści może stanowić podstawę wstrzymania działań rzecznika w danej sprawie.

Opłaty
Konsument nie ponosi opłat z tytułu pomocy udzielanej przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów; nie wnosi także opłat z tytułu składanych dokumentów i załączników

Miejsce załatwienia sprawy
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Radom ul. Tadusza Mazowieckiego 7 pok. 232
tel. 48 38-15-097 lub 48 38-15-098
e-mail: konsument@spradom.eu 
lub  spotera@spradom.eu

Jednostka odpowiedzialna
Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Termin odpowiedzi
Indywidualny, zależny od rodzaju sprawy; Rzecznik nie działa w trybie przepisów KPA.

Tryb odwoławczy
Nie ma

Uwagi
Porady wyłącznie dla konsumentów - mieszkańców Powiatu Radomskiego
Definicja Konsumenta - art. 221 Kodeksu cywilnego: Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarcza i zawodową.
Porady udzielane są w pokoju 232 Radom ul. Tadeusza Mazowieckiego 7;
telefonicznie pod numerem tel. 48 38-15-097 lub 48 38-15-098
lub drogą elektroniczną: konsument@spradom.eu 
lub  spotera@spradom.eu

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
434KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
18KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Informacja wytworzona przez:
Tomasz Mąkosa
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807
, w dniu:  19‑09‑2013 13:07:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
admin admin
email: administrator@spradom.eu
, w dniu:  19‑09‑2013 13:07:00
Data ostatniej aktualizacji:
02‑10‑2015 09:31:06
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie