Wpis, rozszerzenie wpisu i zmiany we wpisie do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
Wpis, rozszerzenie wpisu i zmiany we wpisie do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
Dokonanie wpisu lub rozszerzenie zakresu wpisu, lub zmiana we wpisie do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.
Wymagane dokumenty:
1) Wniosek o dokonanie wpisu lub rozszerzenie zakresu wpisu, lub zmianę wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów wraz z oświadczeniem przedsiębiorcy potwierdzającym, że:
- dane zawarte we wniosku są kompletne i zgodne z prawdą,
- wnioskodawca zna i spełnia warunki do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
Jeżeli w sprawie ustanowiono pełnomocnika (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty:
Opłata skarbowa za wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów – 412 zł.
Opłata skarbowa za rozszerzenie wpisu (zakresu badań technicznych) do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów – 206 zł.
Pozostałe zmiany w rejestrze - bez opłat.
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – 17 zł.
Opłata skarbowa za wydanie aktualnego zaświadczenia – w przypadku zmiany danych zawartych w rejestrze przedsiębiorców powodujących zmianę danych zawartych w zaświadczeniu (z wyłączeniem wpisu do rejestru i rozszerzenia zakresu tego wpisu) - 17zł.
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – 17 zł.
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Radomiu bądź bezpośrednio
w kasie Starostwa Powiatowego w Radomiu:
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Urząd Miejski w Radomiu
Bank PEKAO SA II O/RADOM
Miejsce składania dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom pokój nr. 15
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Starosty Radomskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym.
2) Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców.
3) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
4) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów.
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 13‑09‑2022 13:14:26
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807 , w dniu: 13‑09‑2022 13:14:26
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|