Rejestracja pojazdu zarejestrowanego na terenie kraju


Rejestracja pojazdu zarejestrowanego na terenie kraju

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu.
  • Dowód własności pojazdu (dowodem własności jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: umowa sprzedaży, umowa zmiany, umowa darowizny, umowa o dział spadku, umowa o zniesienie współwłasności, faktura potwierdzająca nabycie pojazdu, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia).
  • Dowód rejestracyjny pojazdu.
  • Tablice rejestracyjne oraz dodatkowa tablica rejestracyjna dla oznaczenia bagażnika -jeśli była wydana.
    W przypadku jej utraty właściciel pojazdu składa oświadczenie o jej utracie.
  • Ubezpieczenie OC

W przypadku rejestracji pojazdu, który jest przedmiotem  współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub jeden
z właścicieli posiadający pełnomocnictwa od pozostałych właścicieli.

Jeżeli w sprawie ustanowiono pełnomocnika (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.

 

Opłaty:

1 Rejestracja pojazdu z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego (tablice nowego typu) :

  • samochód– 66,50 zł
  • motocykl  - 66,50 zł
  • motorower – 66,50 zł
  • przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy  – 66,50 zł

        * W przypadku braku spełnienia warunków wynikających z art. 74 ust. 2d ustawy Prawo o ruchu drogowym - opłata za rejestrację wszystkich rodzajów pojazdów wynosi – 80,00 zł

2   Rejestracja pojazdu z koniecznością wymiany tablic rejestracyjnych (tablice nowego typu z oznaczeniem PL i tablice starego typu-tzw "czarne")

  • samochód  - 160,00 zł
  • motocykl  – 120,00 zł
  • motorower  - 110,00 zł
  • przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy  - 120,00 zł

3. W przypadku złożenia wniosku o wydanie tablic indywidualnych opłaty za rejestrację pojazdu wynoszą :

  • samochód  - 1080,00 zł
  • motocykl  – 580,00 zł

 

Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Radomiu, gotówką w kasie, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi. 

Bank Millennium S.A. 55 1160 2202 0000 0005 7045 5747


17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu
lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).

Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy właściwego Urzędu, w kasie Starostwa Powiatowego
w Radomiu, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi.  

Numer rachunku bankowego na który należy uiścić opłatę skarbową:

  • Dla interesantów obsługiwanych przez Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom:

52 1240 3259 1111 0010 1340 6544

Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków

Bank PEKAO SA II O/RADOM

  • Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach:

56 9141 0005 0000 0231 2000 0910

Urząd Miasta Pionki

Bank Spółdzielczy w Pionkach

 

  • Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży:

61 9129 0001 0000 0000 0824 0005

Urząd Miejski w Iłży

Bank Spółdzielczy w Iłży

Miejsce składania dokumentów:             

 Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom pokój nr 36
  tel. (48) 381 50 90, (48) 381 50 92

Godziny obsługi interesantów:

  • poniedziałek 800 - 1530
  • wtorek do czwartek  730 - 1500
  • piątek w godzinach 700 - 1430

 

Dla mieszkańców miasta i gminy Pionki:

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach ul. Kozienicka 34, 26-670 Pionki 
tel. 535 125 969

Godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek – piątek 700- 1430


Dla mieszkańców miasta i gminy Iłża:

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży ul. Garbarska 5, 27-100 Iłża,
tel. 533 864 998

Godziny obsługi interesantów:

  • poniedziałek  800- 1530
  • wtorek - czwartek  730 - 1500
  • piątek w godzinach  700 - 1430

 

Tryb odwoławczy           

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów. 

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  4. Ustawa z dnia 20 stycznia 2005r.o Recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji  i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847)
  6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1849).
  7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego
    i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz.U. z 2022 r. poz. 1848).
  8. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych
    oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U. z 2021r. poz. 100 ze zm.).
  9. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów
    i Kierowców (Dz.U. z 2022 r. poz. 1857).

Wniosek o rejestrację pojazdu

12‑09‑2022 10:03:33
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Pełnomocnictwo

12‑09‑2022 10:04:28
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Alicja Dąbrowska
email: adabrowska@spradom.eu
, w dniu:  12‑09‑2022 09:59:39
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Tomasz Mąkosa
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807
, w dniu:  12‑09‑2022 09:59:39
Data ostatniej aktualizacji:
02‑10‑2023 09:51:53
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie