Wymiana tablic rejestracyjnych / wtórnik tablic (y) rejestracyjnej (ych)


Wymiana tablic rejestracyjnych / wtórnik tablic (y) rejestracyjnej (ych)

 

Wymiany / wtórnika tablic rejestracyjnych dokonuje się ze względu na zagubienie, kradzież lub zniszczenie.

 

Wymagane dokumenty

W przypadku wymiany tablic rejestracyjnych:

  1. Wypełniony odpowiedni wniosek.
  2. Dowód rejestracyjny.
  3. Polisa OC.
  4. Tablice rejestracyjne (zniszczone).
  5. Zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych (w przypadku kradzieży).
  6. Oświadczenie właściciela o utracie tablic/y (w przypadku zagubienia/ kradzieży).

W przypadku wymiany tablic rejestracyjnych pojazdu, który jest przedmiotem  współwłasności, wniosek może złożyć każdy
ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo od pozostałych współwłaścicieli.

Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (w przypadku zniszczenia i kradzieży tablic).

 

Opłaty

  • samochód - 166,50 zł
  • motocykl  – 126,50 zł
  • motorower - 116,50 zł
  • przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy - 126,50 zł

W przypadku wtórnika tablicy rejestracyjnej:

  1. Wypełniony wniosek o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej.
  2. Oświadczenie właściciela o utracie tablic/y.
  3. Polisa OC.

 

Opłaty

  • samochód  - 1 szt. - 52,50 zł. 2 szt. - 92,50 zł.
  • motocykl  – 52,50 zł
  • motorower – 42,50 zł
  • przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy – 52,50 zł

Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Radomiu, gotówką w kasie, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi. 

Bank Millennium S.A. 55 1160 2202 0000 0005 7045 5747


17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu,
wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).

Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy właściwego Urzędu, w kasie Starostwa Powiatowego w Radomiu, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi.  

Numer rachunku bankowego na który należy uiścić opłatę skarbową:

  • Dla interesantów obsługiwanych przez Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom:

52 1240 3259 1111 0010 1340 6544

Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków

Bank PEKAO SA II O/RADOM

  • Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach:

56 9141 0005 0000 0231 2000 0910

Urząd Miasta Pionki

Bank Spółdzielczy w Pionkach

 

  • Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży:

61 9129 0001 0000 0000 0824 0005

Urząd Miejski w Iłży

Bank Spółdzielczy w Iłży

Miejsce składania dokumentów:             

 Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom pokój nr 26
  tel. 48 38 15 094

Godziny obsługi interesantów:

  • poniedziałek 800 - 1530
  • wtorek do czwartek  730 - 1500
  • piątek w godzinach 700 - 1430

Dla mieszkańców miasta i gminy Pionki:

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach ul. Kozienicka 34, 26-670 Pionki 
tel. 535 125 969

Godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek – piątek 700- 1430


Dla mieszkańców miasta i gminy Iłża:

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży ul. Garbarska 5, 27-100 Iłża,
tel. 533 864 998

Godziny obsługi interesantów:

  • poniedziałek  800- 1530
  • wtorek - czwartek  730 - 1500
  • piątek w godzinach  700 - 1430

 

W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji  i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847)
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1849).
  6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego
    i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz.U. z 2022 r. poz. 1848).
  7. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych
    oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U. z 2021r. poz. 100 ze zm.).
  8. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów
    i Kierowców (Dz.U. z 2022 r. poz. 1857).

Wniosek

12‑09‑2022 11:23:17
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Oświadczenie

12‑09‑2022 11:24:05
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Pełnomocnictwo

12‑09‑2022 11:24:39
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Alicja Dąbrowska
email: adabrowska@spradom.eu
, w dniu:  12‑09‑2022 11:20:52
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Tomasz Mąkosa
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807
, w dniu:  12‑09‑2022 11:20:52
Data ostatniej aktualizacji:
02‑10‑2023 10:05:40
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie