Wydanie zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej


Wydanie zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej

 

Organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje, w drodze decyzji, zgodę na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej w przypadku:

  • braku, utraty lub zniszczenia tabliczki znamionowej;
  • utraty aktualności treści tabliczki znamionowej w zakresie określenia cech identyfikacyjnych pojazdu.

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek o wydanie zgody (decyzji) na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej

W przypadku wydania zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej pojazdu, który jest przedmiotem  współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli.

Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.

 Tryb odwoławczy     

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

 

Opłaty

  • 10,00 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji
  • 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu,
    wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).

 Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy właściwego Urzędu, w kasie Starostwa Powiatowego w Radomiu, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi.  

Numer rachunku bankowego na który należy uiścić opłatę skarbową:

  • Dla interesantów obsługiwanych przez Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom:

52 1240 3259 1111 0010 1340 6544

Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków

Bank PEKAO SA II O/RADOM

  • Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach:

56 9141 0005 0000 0231 2000 0910

Urząd Miasta Pionki

Bank Spółdzielczy w Pionkach

 

  • Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży:

61 9129 0001 0000 0000 0824 0005

Urząd Miejski w Iłży

Bank Spółdzielczy w Iłży

Miejsce składania dokumentów:             

Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom pokój nr 26
  tel. 48 38 15 094

Godziny obsługi interesantów:

  • poniedziałek 800 - 1530
  • wtorek do czwartek  730 - 1500
  • piątek w godzinach 700 - 1430

 

Dla mieszkańców miasta i gminy Pionki:

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach ul. Kozienicka 34, 26-670 Pionki 
tel. 535 125 969

Godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek – piątek 700- 1430


Dla mieszkańców miasta i gminy Iłża:

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży ul. Garbarska 5, 27-100 Iłża,
tel. 533 864 998

Godziny obsługi interesantów:

  • poniedziałek  800- 1530
  • wtorek - czwartek  730 - 1500
  • piątek w godzinach  700 - 1430

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji  i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847)
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1849).

Wniosek

12‑09‑2022 12:50:00
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Pełnomocnictwo

12‑09‑2022 12:50:22
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Alicja Dąbrowska
email: adabrowska@spradom.eu
, w dniu:  12‑09‑2022 12:48:49
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Tomasz Mąkosa
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807
, w dniu:  12‑09‑2022 12:48:49
Data ostatniej aktualizacji:
02‑10‑2023 10:10:47
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie