Wydanie decyzji o nadaniu i umieszczeniu cech identyfikacyjnych


Wydanie decyzji o nadaniu i umieszczeniu cech identyfikacyjnych

 

Numer nadwozia, podwozia lub ramy to nadana przez producenta lub organ rejestrujący kombinacja znaków przeznaczona do oznaczenia danego pojazdu. Jego celem jest zapewnienie, aby dany pojazd mógł być jednoznacznie zidentyfikowany.

Cechy identyfikacyjne:

  1. nadaje i umieszcza producent.
  2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:
    • zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako „SAM”;
    • w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego;
    • odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
    • nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa,
      w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
    • w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu;
    • w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy;
    • zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona.​

Okoliczności, o których mowa w pkt. 2, powinny być potwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego, opinia powinna wskazywać pierwotną cechę identyfikacyjną lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego jej zniszczenia lub zafałszowania albo wskazywać na brak oryginalnie umieszczonej cechy identyfikacyjnej.

 

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony wniosek o wydanie decyzji o nadaniu i umieszczeniu cech identyfikacyjnych.
  2. Opinia rzeczoznawcy samochodowego.

W przypadku wydania decyzji o nadaniu i umieszczeniu cech identyfikacyjnych pojazdu, który jest przedmiotem  współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli.

Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.

 Tryb odwoławczy     

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

 

Opłaty

  • 10,00 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji
  • 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu,
    wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).

 

Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy właściwego Urzędu,
w kasie Starostwa Powiatowego
w Radomiu, bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi.  

Numer rachunku bankowego na który należy uiścić opłatę skarbową:

  • Dla interesantów obsługiwanych przez Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom:

52 1240 3259 1111 0010 1340 6544

Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków

Bank PEKAO SA II O/RADOM

  • Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach:

56 9141 0005 0000 0231 2000 0910

Urząd Miasta Pionki

Bank Spółdzielczy w Pionkach

 

  • Dla interesantów obsługiwanych przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży:

61 9129 0001 0000 0000 0824 0005

Urząd Miejski w Iłży

Bank Spółdzielczy w Iłży

Miejsce składania dokumentów:             

Starostwo Powiatowe w Radomiu ul. Mazowieckiego 7, 26-600 Radom pokój nr 26
  tel. 48 38 15 094

Godziny obsługi interesantów:

  • poniedziałek 800 - 1530
  • wtorek do czwartek  730 - 1500
  • piątek w godzinach 700 - 1430

 

Dla mieszkańców miasta i gminy Pionki:

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Pionkach ul. Kozienicka 34, 26-670 Pionki 
tel. 535 125 969

Godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek – piątek 700- 1430


Dla mieszkańców miasta i gminy Iłża:

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Radomiu Filia w Iłży ul. Garbarska 5, 27-100 Iłża,
tel. 533 864 998

Godziny obsługi interesantów:

  • poniedziałek  800- 1530
  • wtorek - czwartek  730 - 1500
  • piątek w godzinach  700 - 1430

 

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji  i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1847)
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1849).

Wniosek

12‑09‑2022 12:45:26
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Pełnomocnictwo

12‑09‑2022 12:47:52
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Alicja Dąbrowska
email: adabrowska@spradom.eu
, w dniu:  12‑09‑2022 12:43:28
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Tomasz Mąkosa
email: tmakosa@spradom.eu tel.:048 36-55-801 w.123 fax: 048 36-55-807
, w dniu:  12‑09‑2022 12:43:28
Data ostatniej aktualizacji:
02‑10‑2023 10:10:04
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie